Har du brug for en webshop, der kan lidt mere marketing og lidt mere lagerstyring, end du er vant til?


Der findes et utal af standardwebshops, og de kan rigtig meget, er forholdsvis billige og forholdsvis nemme at anvende...
-Men de har deres begrænsninger, og har der du måske nået til med din shop: Der mangler lige som noget.

Der er tre ting, der er vigtige i en Webshop:
Marketing, marketing og marketing

-Og i øvrigt også:
Kontrol, kontrol og kontrol

Lad os begynde med marketing
En standardwebshop er som udgangspunkt et IT-produkt. Den kan vise din vare, den kan modtage en ordre, måske gemme nogle kundedata til senere brug, og du kan sikkert lave et design, der næste ikke ligner alle andre shops, der er skabt på samme platform, som du har valgt.

Det kan være meget godt et stykke hed ad vejen, men er du lidt mere end nybegynder inden for webshop området, er du måske også nået dertil, hvor du kunne ønske, at din shop kunne noget mere med dine produkter, at du kunne arbejde lidt mere markeringorienteret med eksponeringen af dine produkter - at du enkelt sagt kunne arbejde med din shop som om den var en fysisk butik.

Det er mange år siden at man i detailhandlen opfandt begreber som merchandising* og spacemanagement**, men det er som om at dette ikke helt er nået frem til de IT-virksomheder, der tilbyder standard webshopløsninger.

- Så det har vi gjort noget ved.

Vores "WebOne" system er baseret på mange års erfaring med at drive webshops i flere standdardløsninger, og med det som udgangspunkt og vores baggrund fra marketingbranchen satte vi os for at udvikle en administrations- og shopsystem, der i langt højere grad tog udgangspunkt i detailhandelstænkning, end vi kunne finde i noget standardløsning.

Det handler primært om at kunne arbejder meget mere marketingorinteret med din produkter, at kunne "flytte om i din forretning" på en hurtig og overskuelig måde, at kunne lave salgs- og marketingaktiviteter med mere, så din shop bliver mere interessant for dine kunder at handle i.

Hvordan dine behov og muligheder er, handler i høj grad om, hvilket marked, du befinder dig i: Handler du med tekniske produkter, der kræver meget forklaring, skal man kunne søge detaljeret, ved dine kunder præcist, hvad de skal købe, eller er du i et marked, hvor der er en høj grad af impulskøb...

Så er du nået dertil, hvor standardløsningen sætter for mange begrænsninger, og hvor din shop til forveksling ligner konkurrentens, så lad os præsentere dig for nogle ideer til at komme viderer.

Vi ved godt, at det er kedeligt, men kontrol er nødvendig
I stedet for "kontrol" kunne vi også have skrevet "administration" eller "styring", for du har brug for styr på din shop, hvis den har blot den er vokset lidt ud over begynderstadiet.

Vores WebOne løsning er et administrationssystem der helt fra bunden er skabt til at administrere en webshop: Varestyring, lagerstyring, ordrestyring, kundestyring, marketingaktiviteter. WebOne er skræddersyet til vores engen shopløsning, der er basismodul, hvorpå man kan skabe en helt individuel shop, men WebOne kan også bruges til at administrere en standardshop med de funktioner, standardshoppen nu giver for ekstern dataintegration.
Eksempelvis er www.nordhjem.dk administreret og genereret fra WebOne.

WebOne ikke et regnskabs-/finanssystem, men kan integreres med eksempelvis e-Conomic.

Kontakt os, hvis du kunne tænke dig at får en uforpligtende snak om, hvordan du kan få endnu bedre styr på din shop med WebOne - Eller måske hvordan du kunne få en helt ny shop med helt nye muligheder for at booste dit salg.

Det kunne være, at det var en god investering.


*)Wikipedia skriver dette om merchandising:
In the broadest sense, merchandising is any practice which contributes to the sale of products to a retail consumer. At a retail in-store level, merchandising refers to the variety of products available for sale and the display of those products in such a way that it stimulates interest and entices customers to make a purchase.
In retail commerce, visual display merchandising means merchandise sales using product design, selection, packaging, pricing, and display that stimulates consumers to spend more. This includes disciplines and discounting, physical presentation of products and displays, and the decisions about which products should be presented to which customers at what time.

**)Spacemanagement er et begreb der blandt andet bruges i detailhandlen til at placere produkter i butikken helt ned til, hvor det enkelte produkt skal stå på reolen eller i køeldisken for at optimere købsprocessen og dermed sælge flere varer.